چگونه اولین مجموعه لگو کودک خود را انتخاب کنید (3 سوال اصلی پیش از خرید)

زمانی که اولین مجموعه لگو کودک (LEGO) را خریداری می کنید، می خواهید مطمئن شوید که نتیجه سرمایه گذاری بر روی لگو شما مجموعه ای خواهد بود که کودک شما آن را دوست داشته باشد و دنیای بزرگی از خلاقیت را برای آنها باز کند.

مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که با فکر کردن به مجموعه لگو به عنوان یک اسباب بازی پازل خلاقانه شروع کنید. از یک کتاب دستورالعمل لگو برای ساخت یک مدل استفاده کنید. تفاوت با یک اسباب بازی ساده این است که پس از اتمام ساخت لگو، می توانید با آن بازی کنید، آن را خراب کنید و هر طور که می خواهید دوباره بسازید.

چگونه اولین مجموعه لگو کودک خود را انتخاب کنید

انتخاب ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید، اما 3 سوال اصلی وجود دارد:

  1. کودک شما بازی با چه اسباب بازی هایی را دوست دارد؟
  2. محدوده قیمت شما چیست؟
  3. فرزند شما در چه سنی و توانایی هایی قرار دارد؟

کودک شما بازی با چه اسباب بازی هایی را دوست دارد؟

این مهمترین سوالی است که باید قبل از خرید از خود بپرسید. هیچ کس از شما انتظار ندارد برای تعطیلات عید نوروز یک کتاب رنگ آمیزی بتمن برای مادربزرگتان تهیه کنید، اما او ممکن است عاشق نقاشی بوده باشد. به همین ترتیب، لگو باید برای کودک شما مناسب باشد.

اگر آنها بازی با فیگورهای کوچک و بازی در دنیای کوچک را دوست دارند، از مجموعه ای با فیگورها و ساختمان های کوچک لذت خواهند برد. اگر ماشین دوست دارند، پس ماشین بگیرید. اگر شاهزاده خانم یا ابرقهرمان، کمپینگ، قایق، بتمن، سفینه فضایی یا دایناسور دوست داشته باشند، چیزی دیگری مناسب آنها نخواهد بود. اگر فرزند شما فقط می خواهد چیزهایی بسازد، پس یک وان بزرگ از آجر تهیه کنید.

کودک 6 ساله من همیشه نسبت به فیگورهای کوچک و وسایل نقلیه وسواس خاصی داشت. یکی از مجموعه های مورد علاقه او، سورتمه پگاسوس Aira از طیف الف های LEGO است، زیرا اساساً وسیله نقلیه ای است که می تواند در زمین یا هوا حرکت کند و مسافران زیادی را در خود جای دهد.

بچه 7 ساله من عاشق هیکل های بزرگتر است، و Bionicles (8+) از 3 سالگی او را مجذوب خود کرده است. آنها در واقع مدل های قویی هستند که به راحتی از هم جدا نمی شوند. امروز او می تواند، و دوست دارد آنها را با هم ترکیب کند و برای خودش چیز جالب تری بسازد.

محدوده قیمت LEGO شما چقدر است؟

می‌توانید فردا وارد فروشگاه لگو شوید و LEGO Star Wars را بخواهید و چیزی به قیمت 200 هزار تومان بخرید، و همچنین می‌توانید 30 میلیون تومان را برای یک ستاره مرگ 3803 قطعه ای خرج کنید. اگر فرزندتان عاشق پرنسس‌ها است، می‌توانید یک قلعه بازی پرنسس با قیمت 800 هزار تومان یا قلعه رمانتیک سیندرلا را با قیمت 3 میلیون تومان بخرید. شما واقعاً می توانید بودجه خود را تعیین کنید و احتمالا به آن پایبند باشید.

مجموعه لگو کودک 2023

اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه‌ کنید و واقعاً مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، میکس‌های LEGO (هر کدام 50 هزار تومان)، مینی‌فیگورهای LEGO (هر کدام 50 هزار تومان)، و بسیاری از مجموعه‌های کوچک دیگر با قیمت کمتر از 300 هزار تومان در دسترس هستند. آنها یک بازی سرگرم کننده با ارزش خوب هستند که بهتر از چند تکه شکلات هستند و واقعاً برای کودک “کلکسیونر” شما جذاب هستند.

فرزند شما در کدام سن و مرحله توانایی است؟

تکمیل یک مدل لگو با ارزش است، به کودک شما چیزی سرگرم کننده برای بازی و حس موفقیت می دهد. همانطور که تمام مجموعه‌های پیچیده بزرگ وسوسه‌انگیز هستند، خرید لگو بسیار سخت است. چون انتخاب آن ممکن است وقت زیادی بگیرد اغلب از آن چشم پوشی می شود و این تجربه بد می تواند فرزند شما را کمی ناامید کند.

لگو بر اساس توانایی به محدوده های سنی تقسیم می شود، بخش بزرگی از این موضوع به میزان تجربه لگو آنها مربوط می شود، اما همچنین به توانایی های فیزیکی آنها نیز مربوط می شود. هر کودکی که به لگو عادت دارد، ممکن است بتواند یک سطح بالاتر برود، اما هیچ کودکی واقعا نمی تواند طبیعت را شکست دهد.

سن 18 ماهگی و بزرگتر

DUPLO مقدمه ای عالی برای ساختمان با بلوک است. هیچ تکه کوچکی وجود ندارد که بتوان آن را بلعید، و آجرها به هم متصل می شوند و راحت تر از هم جدا می شوند و به استحکام و دقت کمتری نیاز دارند.

در 18 ماهگی کودک از یک دستگیره دایره ای استفاده می کند، به همان شیوه ای که شما از دسته دوچرخه استفاده می کنید. همانطور که آنها به سمت 3 سالگی حرکت می کنند، می توانند شروع به گرفتن خودکار یا آجر لگو با انگشتان و شست خود کنند.

همچنین برای آنها بسیار سخت است که دست های خود را از هم جدا کنترل کنند، بنابراین ثابت نگه داشتن چیزی در حالی که دست دیگر مشغول است واقعاً دشوار است.

در 18 ماهگی کودک شما با DUPLO خود به عنوان یک آجر بازی می کند، یک شی جالب که می توانید آن را به یکی دیگر بچسبانید.

سن 4 سال به بالا

تا 4 سالگی فرزند شما می تواند لگوهای در مقیاس بسیار کوچک بسازد. آنها توانایی برای نگه داشتن قطعات کوچک و کمی فشار دادن آن به هم را دارند، اما همچنان در حال تکمیل مهارت های حرکتی ظریف خود هستند و کار بر روی آن برایشان مشکل است.

دستورالعمل ها برای کودکان خردسال بسیار دشوار است. ما می توانیم به سرعت نگاه کنیم و آجرها در یک شبکه و موقعیت را تخمین بزنیم. اما آنها حتی نمی توانند تا 20 بشمارند، چه رسد به اینکه به راحتی “چند” را نگاه کنند و بدانند! مجموعه‌های لگو در محدوده 4+ دستورالعمل‌های بزرگ و واضحی دارند که فقط یک یا دو قطعه را در یک زمان اضافه می‌کنند.

LEGO Juniors ها عالی هستند و تعداد زیادی از این مجموعه ها در طیف های مختلف لگو وجود دارد. آنها به ویژه برای کودکان کوچکتر طراحی شده اند تا با گنجاندن قطعات بزرگ “شروع سریع” مانند شاسی خودرو، به طور مستقل مدل های جالب تری بسازند. این یک پایه محکم برای شروع می‌دهد و بچه‌ها می‌توانند فوراً مدل خود را ببینند تا بی‌علاقه نشوند و سرگردان نشوند. تکه های خیلی کوچک زیادی وجود ندارد و هیچ تکه تخت کوچکی به یک قطعه کوچک دیگر متصل نیست.

در این مرحله، لگو عمدتاً در مورد بازی در دنیای کوچک است. ابرقهرمانان، شوالیه‌ها و سفینه‌های فضایی و افراد عادی وجود دارند که ممکن است فرزندتان در زندگی روزمره‌شان ببیند – خانواده‌ها، پلیس، جمع‌آوران زباله و غیره. کودکان بازی خود را هم به صورت تخیلی و هم با تکرار وقایع روزمره بر داستان سرایی متمرکز می کنند.

مجموعه لگو کودک 2023 1

سن 5+/6+

با حل مشکل گرفتن، کودکان مهارت های حرکتی ظریف خود را اصلاح می کنند. اینها مهارت هایی است که آنها برای نوشتن، باز کردن بسته های بیسکویت و خارج کردن باتری ها از کنترل از راه دور شما نیاز دارند.

همانطور که کودکان در چند سال آینده پیشرفت می‌کنند، دقیق‌تر می‌شوند، می‌توانند به جای شمارش واقعی، با دید بشمارند، کنترل بیشتری بر دست‌ها و انگشتان خود دارند و می‌توانند برخی از ساختارهای پیچیده‌تر را مدیریت کنند.

آنها می توانند با صفحات مسطح کوچکی که قرار دادن آنها برای یک کودک 3 ساله تقریبا غیرممکن است کنار بیایند و می توانند به راحتی گل میخ ها را نگه دارند.

بازی با داستان سرایی بیشتر و اجرای مجدد کمتر ادامه خواهد یافت. قبل از بردن سگ با بتمن به دامپزشکی، نبردهای فضایی را با انفجارهای لیزری انجام دهید. در این سن، بچه‌ها بیشتر به آنچه که به آنها داده می‌شود اضافه می‌کنند و آزمایش می‌کنند، بنابراین اگر یک مجموعه لگو بخرید، چند آجر اضافی به این معنی است که Star Wars Speeder یک توپ لیزری اضافی و فضایی در پشت برای 2 سرنشین دارد، یا حتی بهتر.

سن 8+/10+/12+

در این مرحله قدرت بسیار بهتر است و کودکان به راحتی می توانند ساخت مجموعه لگو را مدیریت کنند. آنها می توانند قطعات Technic را ردیف کنند و صبر بیشتری داشته باشند، بنابراین با ساخت های بزرگی که پیچیده ترند، خوشحال تر هستند.

لگو برای 12 سال

کودک شما شروع به علاقه نشان دادن بیشتری به ظاهر فیزیکی و جزئیات می کند و انتظار سطحی از دقت را دارد. این در نهایت اهمیت بازی را جایگزین می کند.

سن 14+

این شروع لگو بزرگ با تعداد قطعات و تکه های بالا است. بخشی که عملکرد، حرکت و الگوها با جزئیات پیچیده تری ارائه می شوند. این مجموعه ها ممکن است شامل قطعات کوچکی باشند که برای برداشتن آنها به قدرت زیادی از نوک انگشت و دقت باورنکردنی برای قرار دادن نیاز دارند، و ممکن است شامل سازه های بسیار شکننده باشند که فقط پس از تکمیل شدن استحکام خود را به دست می آورند.

این مدل از لگو ها معمولا با عنوان “من به دست دیگری نیاز دارم” شناخته می شوند و تا زمانی که به مرحله 5 یا بالاتر برسید، بیلدها می توانند مانند توده های تصادفی به نظر برسند.

قابلیت بازی معمولاً یک ویژگی اصلی برای خریدار و سازنده LEGO 14+ نیست، مدل سازی و طراحی مهم تر است. برخی از ست های 14+، مانند گاو دریایی Metalbeard، فوق العاده شکننده هستند.

گاهی اوقات برخی از مجموعه‌های قدیمی‌تر برای بازی ساخته می‌شوند، و فرزند کوچک‌تر شما می‌تواند ساعت‌ها با آن‌ها سرگرم شود. به‌علاوه بهانه‌ای برای پیوستن به آنها به شما می‌دهد. خانه سیمپسون (سن ۱۲ سال به بالا) یک مثال عالی است.

لگو برای 16 سال

لگو می تواند یک سرمایه گذاری گران قیمت باشد، اما یک پازل، یک مدل و یک اسباب بازی است و هرگز ارزش خود را از دست نمی دهد. اگر خرید خود را به درستی انجام دهید، می تواند به کودک شما کمک کند تا شمارش و نوشتن را بیاموزد، خلاقیت و تخیل او را پرورش دهد و به او احساس موفقیت واقعی بدهد.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا